Van Dijk Support Team
“Ik vind het super om mensen met dezelfde passie voor BMW, die net als ik passen bij het merk, in staat te stellen zelf diagnoses te stellen en voor ieder probleem een oplossing te vinden.”
Martijn
Als kind al weet Martijn dat hij met techniek wil werken. Met zijn voorliefde voor auto’s kiest hij dan ook heel bewust voor de opleiding autotechniek. Eenmaal aan het werk als monteur stilt zijn honger naar meer kennis nooit: hij blijft zich scholen, ontwikkelen en steeds verder specialiseren. Tweede monteur, eerste monteur, technisch specialist, APK-keurmeester: elke gelegenheid grijpt hij aan om meer te leren over en meer te begrijpen van zijn grote liefde: auto’s! Hij werkt bij verschillende allround-bedrijven en dealers en uiteindelijk kan hij aan de slag bij een BMW-dealer. Bij BMW volgt hij diverse cursussen om BMW en MINI specialist te worden. Later haalt hij het diploma Diagnosetechniker: Dé titel waar hij naar toe heeft gewerkt, de kroon op zijn werk en de opening naar zijn verdere carrière.
Martijn: “Al op de eerste dag bij de BMW-dealer voelde ik me thuis. Een merk moet bij je passen en jij moet bij een merk passen. Bij BMW was dit onmiddellijk het geval. Ik merkte al vrij snel: “hier gaat mijn hart sneller van kloppen”. Soms kreeg ik BMW’s onder ogen, waarvan andere monteurs zeiden: dit is echt niet meer te repareren en dan zei iets in mij dat dit wel mogelijk was. Door mijn andere manier van denken, mijn manier van zoeken in het doolhof, vond ik altijd de oplossing: wat een kick!”
Het was dus duidelijk: de passie die Martijn altijd al voelde voor BMW klopt! Toen hij bij een BMW-specialist aan de slag kon, gaf dit de kans zich volledig te ontplooien en zijn BMW-kennis te vergroten. Martijn ontdekte dat hij in staat was extreem moeilijke diagnoses te stellen door gebruik van de juiste apparatuur en het overzien van het diagnosetraject. “Ik werd steeds gedwongen creatief te denken en creatief te werken. Omdat het merk BMW zo bij me past, bleek ik keer op keer succesvol zeer complexe problemen op te lossen.”
In de vijf jaar dat Martijn bij de BMW-specialist werkte, groeide het bedrijf exponentieel en bij Martijn groeide het besef dat hij met zijn specialisme een leegte in de markt zou kunnen opvangen: hij heeft iets te bieden waar zeer veel vraag naar is. In 2016 begint het te kriebelen: “Ik wilde nieuwe dingen ontwikkelen en dit niet meer voor een baas doen, maar zelf!” “Van Dijk Support Center” is een feit.
De beste beslissing ooit. Martijn vult met zijn specialisme een grote leegte op. Hij heeft persoonlijk contact en samenwerken hoog in het vaandel staan, maar geniet er ook van zijn kennis over te dragen. Kennis, die tot voor kort alleen dealers en specialisten hadden, is nu toegankelijk voor alle garagebedrijven, nationaal en internationaal.
Mirjam
Mirjam leerde Martijn kennen toen hij nog bij de BMW-specialist werkte. Door samen na te denken en een heldere visie te ontwikkelen, gaven ze vorm aan Van Dijk Support Center. Ze ondersteunt Martijn met raad en daad. Doelstelling van Mirjam is het zorgdragen voor de verdere ontwikkeling en groei van Van Dijk Support Center.
Mirjam werkt als ZZP-er voor verschillende bedrijven in de rol van procesmanager en projectleider. Dankzij haar analytisch vermogen en het aanbrengen van structuur, vult ze Martijn aan waar nodig.
Mirjam
Contact
+31 (0)6 517 656 16
Adres
Pollaan 35 (unit D)
7202BV ZUTPHEN
contact@vandijksupportcenter.nl